Újítások az IMAC FreeStyle versenyeken
Manrico Mincuzzi az alábbi levelet tette közé (2023.05.10)
Sziasztok, remélem, mindannyian jól vagytok,
Mint hallottátok és láttátok, a múlt hónapban Izraelben ünnepeltük az első FreeStyle Only IMAC nemzetközi versenyt. Az IMAC igazgatótanácsa végre jóváhagyta az ilyen rendezvények szervezésének lehetőségét, mivel ezek általában sok fiatal pilótát vonzanak, akiket egyébként nem tudnánk megfogni.
A tapasztalatok rendkívül pozitívak voltak, és lehetővé tették számunkra, hogy számos tanulságot, gondolkodást és megállapítást tegyünk, amelyek összesítve a következő problémákat vetnek fel:
1. A freestyle, ha egy nemzeti precíziós verseny végén repülik, hajlamos egy elég unalmas és eseménytelen tevékenységgé válni;
2. A freestyle egy speciálisan beállított repülőgépet igényel, ha precíziós beállított repülőgéppel repülnek (és ráadásul egy teljes precíziós verseny végén), akkor az nem lesz megfelelő;
3. A precíziós repülésnél jobban vonzza a Freestyle a fiatalabb generációkhoz tartozó pilótákat. Ha egyszer a freestyle-on keresztül bevonták őket, ezek a pilóták hajlamosabbak arra, hogy komoly érdeklődést és hajlamot fejlesszenek ki a precíziós repülés iránt;
4. A freestyle-t nagyon nehéz megítélni. Valószínűleg nehezebb, mint a precíziós. A múltban nem biztosítottunk megfelelő képzést a bíróinknak a freestyle tekintetében. Ezért jelentős beruházásokat kell eszközölnünk a freestyle bírók képzésébe. A jelenlegi kritériumok elég jól működnek, de a megfelelő alkalmazásukhoz jelentős szakértelemre és elkötelezettségre van szükség.
E probléma/lehetőség megoldása érdekében jövőre Európában az alábbiakban ismertetett intézkedéseket fogjuk végrehajtani. Ha nem tetszenek, akkor nem kötelesek ezeket az Önök országában végrehajtani. Azonban látni fogják, hogy számos ország el fogja kezdeni elfogadni ezeket a változtatásokat. 2024 végén közösen fogjuk értékelni ezeknek a meglehetősen alapvető újításoknak a hatását, és különösen azt, hogy milyen hatással vannak arra, hogy képesek vagyunk-e új fiatal pilótákat vonzani a műrepülő versenyekre.
VÁLTOZÁS NEMZETI SZINTEN
1. Az IMAC Precision versenyek nem tartalmaznak FreeStyle-t;
2. A FreeStyle-t speciális IMAC FreeStyle versenyeken fogják kínálni (Például, ha egy 4 versenyből álló nemzeti bajnokságot rendezünk, 3 verseny lehet csak a precíziós és 1 csak a freestyle-nak szentelt. Minden ország maga dönti el a versenyek számát és a precíziós és freestyle versenyek közötti mennyiségi egyensúlyt);
3. Ahhoz, hogy a FreeStye Nemzeti Bajnoknak nyilvánítsák, a pilótának részt kell vennie a felkínált precíziós versenyeken is (a minimálisan szükséges számú versenyen);
4. Nem nemzeti versenyző pilóták, akik csak freestyle-t repülnek, részt vehetnek az IMAC freestyle versenyeken, de nem lehetnek IMAC FreeStyle nemzeti bajnokok. Az adott versenyt azonban megnyerhetik.
VÁLTOZÁS AZ IMAC EURÓPAI SZINTEN
1. Az EuroCup versenyeken belül továbbra is együtt fogunk precíziós és freestyle-t repülni, mivel ezen versenyek hossza és a résztvevő pilóták száma lehetővé teszi, hogy tisztességes freestyle versenyt tudjunk lebonyolítani. Ráadásul ezek különleges alkalmak, amelyek lehetővé teszik, hogy a különböző országok freestyle pilótái találkozhassanak és összehasonlíthassák freestyle teljesítményüket;
2. Elkezdünk nagy IMAC Europe Open International FreeStyle Only versenyeket szervezni, amelyeken nagyszámú pilóta vesz részt az összes európai országból és külföldről. Ezeken a versenyeken az IMAC FreeStyle szabályait fogjuk alkalmazni, és csak megfelelően képzett IMAC freestyle bírók vesznek részt. Az első ilyen nagyszabású versenyre jövő év augusztus végén kerülhet sor Észak-Olaszországban. A tervezés már folyamatban van, és hamarosan többet fogok tudni róla.
3. Ezeknek a FreeStyle Only IMAC Open International versenyeknek a száma még nincs meghatározva. Ezért megfontolhatjátok, hogy az Országotokban megszervezzetek egy ilyen versenyt, és felajánljátok a világnak.
A Scale műrepülő sport folyamatosan fejlődik, és mi az IMAC Europe-nál arra törekszünk, hogy mindig az innováció élvonalában legyünk.